dijous, 14 de juny del 2007

VISCA LA LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ


Ahir vaig assistir a l’acte de la publicació d’El Llaç 50 aniversari, on vaig comprovar que s’havia oblidat el meu nom com a col·laborador. En primer lloc vull agrair al director de la ràdio, la llibertat d’expressió i la pluralitat de la RMR, un mitjà públic de propietat municipal, en la darrera campanya d’eleccions locals. Llàstima de no poder dir el mateix del suposat mitja independent El Llaç en el que, al marge de l’article de moliners.com, he col·laborat amb el seu director en la confecció de diversos breus, alguns sobre la xarxa internauta de la Vila. L’article que criticava la web de l’ajuntament no va ser reproduït la primera vegada i a la segona es va publicar escapçant la critica a les webs municipals, per aquest motiu vaig deixar de col·laborar en els breus.
Diverses vegades el director de la revista m’ha indicat que en els articles de la sèrie de historia de moliners.com, no li agradava que expresses cap opinió personal, sobre tot si era critica amb els governants locals. El conflicte s’ha resolt amb la publicació de la nova sèrie del Projecta Eleonora de la Fundació d’Estudis Històrics de Catalunya, que donat que han estat escrits pels lectors de tot Catalunya, no donen lloc a la critica local.
En una conversa privada vaig comentar al director que em semblava excessiu el nombre de fotografies de Ivan Arcas en les darreres publicacions, i per resposta em va dir que no publicaria més la secció de moliners.com. Posa’t en contacte en Jordi Turró em va respondre que de moment el seguirien publicant, però que el responsable de triar els col·laboradors és el director Josep Ferrer. Josep Ferrer mai va considerar noticia la troballa d’Eleonora d’Arborea, ni tampoc ha considerat oportú parlar mai de la web de moliners.com i no volia publicar la imatge d’Eleonora perquè era una pintura d’en Sento.
Al assistir a l’acte del 50 aniversari i al tenir a les mans el record i les imatges de la gent que hi ha passat, no vaig poder menys que evidenciar amb tristesa l’absència en la celebració de persones importants que hi han estat treballant durant molts anys.
T’adjunto la carta que vaig demanar que llegís per antena el director de RMR .
A sota la resposta.
VISCA LA LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ (en una conversa personal)

Josep Barba Raventós

De: El Llaç [mailto:elllacinfo@telefonica.net]
Enviat: martes, 12 de junio de 2007 12:19
Per a: jb@guai.com;
El LlaçTema: sobre la teva col·laboració a El Llaç

Benvolgut Josep Barba
el consell de redacció de la revista i la junta de Fòrum XXI ha decidit que no continuïs amb la teva col·laboració en El Llaç.

Els motius són diversos però a grans trets ens sentim dolguts per la carta que vas enviar a Ràdio Molins de Rei dijous passat, poques hores abans que sortís el número extraordinari del Llaç en el qual hi hem esmerçat més d'un any de feina.
Evidentment som partidaris de la llibertat d'expressió, faltaria més, però considerem que has exagerat amb la teva crítica i sobretot has fet públiques converses personals amb el nostre director, Josep Ferrer.
Quan tothom estava molt content pel resultat del número extraordinari -hem rebut moltes felicitacions- tu vas sortir amb l'estirabot de la carta a la ràdio.
Entenem que tot és degut a que no has llegit bé la revista o no vas escoltar amb prou claredat les paraules que va pronunciar durant l'acte en Francesc Santolària.
El teu nom no és l'únic que hem oblidat, a la darrera dècada també hi falta el nom del pare del nostre director, en Josep Ferrer Gibernau que col·laborava mensualment amb l'estadística parroquial o el del Secretari de Fòrum XXI, en Pep Torné que és qui signa els articles del Fòrum.
Com veus l'oblit no es tractava d'una qüestió personal.

Tenim dues col·laboracions teves pendents per publicar. La primera d'elles hauria de sortir en el nº que estem acabant d'elaborar però no podrà sortir per motius d'espai. Tu decideixes si vols que ho publiquem o no.

gràcies

Consell de Redacció del Llaç

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Per sanejar la comunicació d'aquest poble cal que demanar la DIMISSIÓ
d'aquest tipus de personatges que manipulen sense vergonya la
informació de la vila. Per cert, sembla ser que la Laura Duran i la seva
feina a l'Avui tenen a veure alguna cosa a la fidelitat del Ferrer

Anònim ha dit...

Tots plegats em feu fàstic barreixant temes personals que haurien de
ser més acurats. La Vila de Molins de Rei no es mereix personatges com
el "senyor" Barba. El meu recolzament al director d'El Llaç que
sempre m'ha demostrat la seva imparcialitat polí¬tica a nivell de la Vila.